امارات

پیام رئیس دولت امارات به ابراهیم رئیسی/ در دیدار امیرعبداللهیان با شیخ محمد چه گذشت؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در اولین برنامه سفر خود به امارات با شیخ محمد بن زاید، رئیس دولت امارات متحده عربی دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار، موضوعات مختلف روابط دوجانبه در ابعاد سیاسی، اقتصادی، تجاری، فرهنگی و کنسولی مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت. 

طرفین ضمن اظهار خرسندی از روند گسترش روابط دو کشور، در خصوص هماهنگی، برنامه‌ریزی و اقدام مشترک برای ارتقا همکاری‌های دوجانبه به ویژه در زمینه تجاری و اقتصادی توافق نظر داشتند.

دو طرف همچنین نسبت به بکارگیری ابتکاراتی برای تقویت همکاری منطقه‌ای در چارچوب منافع مشترک کشورها و ملت‌های منطقه اتفاق نظر داشتند.

در این دیدار برخی موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی نیز مورد تبادل نظر قرار گفت.

وزیر امور خارجه کشورمان مراتب دعوت رئیس جمهور کشورمان از رئیس دولت امارات جهت سفر به ایران را به ایشان ابلاغ کرد.

شیخ محمد بن زاید ضمن تشکر و استقبال از این دعوت و اعلام آمادگی جهت سفر به ایران، بطور متقابل مراتب دعوت خود از رئیس جمهور کشورمان جهت سفر به امارات را ابلاغ کرد. همچنین بخوانید امیرعبداللهیان: اسرائیل عامل ترور و خرابکاری در کل منطقه است سفر همزمان امیرعبداللهیان و مورا به قطر / آیا مذاکرات احیای برجام انجام شد؟ عکسی که حاشیه‌ساز شد/ دیپلماسی میدان را دور زد؟ پشت پرده سفر غیرمنتظره باقری به امارات/ ابوظبی میانجی برجام می شود؟
منبع: اقتصاد نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا