امارات

دبی طلا فروشان را وسوسه کرد/ دلار منجمد شد؛ قیمت سکه دوباره ریخت

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز در چهارمین روز هفته روند ملایمی را دنبال کرد؛ امری که به عقیده معامله‌گران ناشی از دامنه نوسانات محدود نرخ دلار و درهم نسبت به روز گذشته بود.

اما آنچه امروز مورد توجه فعالان بازار ارز قرار گرفت، گزارش رسانه‌های رسمی بود؛ از جمله روزنامه کیهان که در گزارشی به وضعیت بازار پرداخت و نوشت: «اگر بازار طلا باز بود حتماً قیمت دلار بیشتر از این ارزان می‌شد؛ ولی تعطیلی بازار طلا باعث شده است دلال‌ها از فرصت استفاده کنند و جلوی ریزش بیشتر قیمت‌ها را بگیرند. (بازار طلا باز شود) دلار تا ۵۲ هزار تومان کاهش خواهد یافت.»

در کنار این اتفاقات امروز بار دیگر پای بابک زنجانی به بازار ارز باز شد و برخی‌ ادعا کرده‌اند که «اموال بابک زنجانی به شکل یورو و درهم برای کنترل بازار در اختیار بانک مرکزی قرار گرفته است.»

اما امروز در جریان معاملات قیمت دلار هرات با ۵۹ هزار و ۱۰۰ تومان بازگشایی شد و با از دست دادن کانال یاد شده، در نیمه ظهر امروز حدود ۵۸ هزار و ۸۵۰ تومان معامله شد که نسبت به‌ روز گذشته تقریباً رنج بود. همچنین قیمت درهم امارات نیز امروز در محدوده ۱۶ هزار و ۱۵۰ تومان تا ۱۶ هزار و ۲۰۰ تومان در نوسان بود که در مقایسه با روز دوشنبه تغییر چندانی را ثبت نکرده است.

از بازار آزاد که بگذریم در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با کاهش نسبت به‌روز کاری قبل به‌نرخ ۴۴ هزار و ۸۶۸ تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ ۴۱ هزار و ۸۹۴ تومان رسید. قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل ۴۸ هزار و ۴۳۵ تومان و نرخ حواله یورو نیز ۴۵ هزار و ۲۲۴ تومان معامله شده است. از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با کاهش نسبت به روز کاری گذشته، ۱۲ هزار و ۲۱۷ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۴۰۷ تومان است.

سری هم به بازار طلا و سکه بزنیم؛ این روزها زمزمه‌های مهاجرت طلافروشان به دبی در بازار طلا حسابی به گوش می‌رسد و در گوشه‌وکنار این بازار آگهی‌هایی درباره چگونگی مهاجرت و راه‌اندازی کسب‌وکار در دبی به چشم می‌خورد؛ موجی که باید دید در روزهای آتی تا چه اندازه طلافروشان را با خود همراه می‌کند.

با این حال براساس آنچه که در سایت اتحادیه طلا و جواهر آمده قیمت سکه امامی امروز تا ۴۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پایین آمد؛ اما در نیمه ظهر بر روی ۴۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قرار گرفت که نسبت به روز گذشته ۱۰۰ هزار تومان افت داشته است. قیمت طلا ۱۸ عیار هم در حول‌وحوش ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان به فروش رسید و این در حالی است که روز دوشنبه قیمت این فلز گران‌بهای داخلی ۳ میلیون و ۳۴۴ هزار تومان بود. همچنین بخوانید سوغات ارزی بارزانی برای تهران/ کوک دلار از سلیمانیه؟/پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ توصیه مهم به خریداران دلار/ بازار ارز به محدوده احتیاط رسید حال و هوای بازار ارز، سکه و طلا در آخرین روز کاری هفته ریزش سنگین قیمت سکه و طلا / دلار اصلاح شد
منبع: اقتصاد نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا