امارات

واکنش عربستان به احیای روابط امارات و قطر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، وزارت خارجه عربستان در بیانیه‌ای استقبال پادشاهی را از بابت ازسرگیری نمایندگی‌های دیپلماتیک بین قطر و امارات در اجرای توافقنامه العلا که در سال ۲۰۲۱ امضا شد، ابراز کرد. این وزارتخانه خاطرنشان کرد که این گام مثبت مؤید استحکام روابط بین کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس است و همچنین به تقویت همکاری و هماهنگی بین کشورهای عضو شورا به منظور دستیابی به آرمان‌های کشورهای عضو و مردم منطقه کمک می‌کند.

ادعای جدید آذربایجان درباره ایران

امارات و قطر از آغاز فعالیت نمایندگی دیپلماتیک بین خود خبر دادند و سفارت امارات در دوحه، سفارت قطر در ابوظبی و کنسولگری آن در دبی از روز دوشنبه ۱۹ ژوئن کار خود را از سر گرفتند.

به همین مناسبت عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه امارات و محمد بن عبدالرحمان بن جاسم آل ثانی وزیر خارجه قطر تلفنی تبریک گفتند.

عبدالله بن زاید آل نهیان از این گام مهم که مرحله جدیدی از همکاری و مشارکت بین امارات و قطر را ایجاد می‌کند و بر عمق روابط برادرانه دو کشور و ملت‌هایشان صحه می‌گذارد، استقبال کرد.

دو طرف تاکید کردند که این گام به عنوان تجسم اراده رهبران دو کشور و تقویت اقدامات مشترک اعراب برای دستیابی به آرزوهای دو ملت است.

طرفین در این تماس تلفنی در خصوص روابط برادرانه و ارتقای مسیرهای همکاری مشترک در جهت دستیابی به منافع متقابل بحث و تبادل نظر کردند و همچنین در مورد تعدادی از موضوعات مورد علاقه مشترک و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل نظر کردند.

این تحول پس از قطع روابط دیپلماتیک و تجاری بین قطر و تعدادی از کشورهای منطقه از جمله امارات در سال ۲۰۱۷ رخ می‌دهد و گامی مهم در جهت کاهش تنش‌ها و دستیابی به ثبات در منطقه است. همچنین بخوانید حجاب همسر سفیر ژاپن هنگام خرید هندوانه + عکس سیگنال صعودی عربستان به بازار نفت با کاهش داوطلبانه تولید درخواست مهم اسرائیل از عربستان سعودی نتانیاهو در آرزوی عادی‌سازی روابط با عربستان
منبع: اقتصاد نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا