امارات

صنایع‌دستی اردبیل پیام وحدت را در سطح بین‌المللی مخابره می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، رضا قاسمیان شامگاه یکشنبه در بازدید از مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین با حضور رئیس شورای جهانی صنایع‌دستی اظهار کرد: صنایع‌دستی اردبیل پیام وحدت را در سطح ملی و بین‌المللی مخابره می‌کند که قابلیت ثبت و جهانی شدن دارد.

وی با بیان اینکه آثار تولید شده در استان قابلیت عرضه جهانی را دارند، گفت: با توجه به جایگاه جهانی رئیس شورای جهانی صنایع دستی تقاضا داریم معرفی ظرفیت‌های مهم استان اردبیل در حوزه‌های مختلف صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی را در دستور کار خود قرار دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با اشاره به فعالیت بیش از ۶۰ هزار نفر از هنرمندان استان اردبیل در رشته صنایع دستی بیان کرد: ارتباط صنایع دستی و تولید محصولات با ارزش در این بخش با فرهنگ، هنر، قدمت، تاریخ و تمدن یک سرزمین، یک ارتباط و تعامل بی‌نظیر است و باید قدر این ظرفیت‌های عظیم را بیش از گذشته بدانیم.

قاسمیان در پایان خاطرنشان کرد: اردبیل از استان‌های برجسته در زمینه صنایع دستی در ایران محسوب می‌شود و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته‌های دور کالاها و آثار ارزشمند در این زمینه خلق می‌کنند.
منبع: مهر نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا