امارات

امارات واسطه شد/ اوکراین و روسیه توافق کردند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در بیانیه این وزارتخانه آمده است: هر کشور یکصد اسیر را مبادله کردند. در هشتم فوریه ۲۰۲۴ نیز در نتیجه مذاکرات ۲۰۰ اسیر نظامی روسیه و اوکراین به کشورشان بازگردانده شدند.

وزارت دفاع روسیه ادامه داد که امارات نقش میانجی را در این تبادل اسرا ایفا کرده است.

این تبادل در حالی انجام می شود که در ماه جاری یک هواپیمای روس حامل اسرای اوکراینی در میان راه سقوط کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه با بیان اینکه هواپیمای حامل اسیران اوکراینی توسط سامانه آمریکایی پاتریوت بر فراز استان بلگورود سرنگون شد، گفت:‌ با وجود این اتفاق، مسکو مبادله اسیران را متوقف نخواهد کرد.

پوتین که نامزدی خود در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه را اعلام کرده است،‌ چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ در دیدار با شخصیت‌های معتمد خود در عرصه انتخابات افزود: بررسی‌های کارشناسی حاکی از سرنگونی این هواپیما توسط این سامانه آمریکایی است و مسکو اصرار دارد تحقیقات بین المللی در مورد سقوط هواپیمای ایلیوشین ۷۶ انجام شود.

رئیس‌جمهوری روسیه خطاب به مراجع بین‌المللی گفت: از شما می‌خواهیم کارشناسان بین‌المللی را اعزام و مدارک عینی که نشان می‌دهد هواپیما توسط سامانه آمریکایی سرنگون شده است را ارزیابی کنید.

پوتین ادامه داد: می‌توان احتمال داد که کی‌یف هواپیما را با زندانیان به طور تصادفی سرنگون کرد، اما این هم یک جنایت به دلیل سهل انگاری است.

منابع خبری روس روز چهارشنبه چهارم بهمن ۱۴۰۲ گزارش دادند: اوکراین یک هواپیمای ترابری نظامی ایلیوشین ۷۶ را بر فراز استان بلگورود که حامل ۶۵ اسیر اوکراینی برای تبادل بود، سرنگون کرد. همه اسیران داخل هواپیما و همچنین ۶ خدمه و سه نفر همراه – در مجموع ۷۴ نفر جان خود را از دست دادند.

اوایل ماه جاری دو کشور ۴۷۸ اسیر جنگی یکدیگر را با میانجیگری امارات مبادله کرده بودند.

  همچنین بخوانید نقشه امارات برای دریای شمال/ جزئیات مشارکت دریایی روسیه و امارات امارات روسیه را نقره داغ کرد! آمار فاجعه بار تزریق واکسن کرونا در ایران در مقایسه با کشورهای همسایه هشدار روسیه درباره خطر تقابل مسلحانه / جنگ تازه جهان در شبه جزیره کره؟
منبع: اقتصاد نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا