امارات

نقش مهم رمز ارز کریپتو در تجارت جهانی امارات

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا؛ در اجلاس سالانه مجمع جهانی اقتصاد (WEF) در داووس، سوئیس، ثانی الزیودی، وزیر امور خارجه امارات متحده عربی در امور تجارت خارجی اعلام کرد که کریپتو نقش مهمی در تجارت جهانی امارات خواهد داشت.

قابل ذکر است، الزیودی اظهار داشت که امارات به دنبال قوانین قابل توجهی در مورد ارزهای دیجیتال برای ارتقای رشد بیشتر در صنعت ارز دیجیتال در حال شکوفایی است.

علاوه بر این، وزیر امارات حاکمیت جهانی ارزهای دیجیتال را تضمین خواهد کرد در حساب توییتری خود گفت:

رمز ارز کریپتو نقش مهمی در تجارت امارات متحده عربی در آینده ایفا خواهد کرد… مهمترین چیز این است که ما از حاکمیت جهانی در مورد ارزهای دیجیتال و شرکت های رمزنگاری اطمینان حاصل کنیم.

هفته قبل، شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، نخست وزیر و حاکم امارات متحده عربی، اعلام کرد که این کشور قانون جدیدی را در مورد رمزارز ایجاد کرده است که “استانداردهای بین المللی بسیار تضمین شده برای حاکمیت رمزارزها” را تضمین می کند.

پس از اعلام این خبر، الزیودی مجدداً تاکید کرد که امارات مقررات ارزهای دیجیتال را با هدف تبدیل کشور خلیج‌فارس به یک مرکز رمزنگاری کاملاً مستقر و با سیاست‌های دوستدار رمزارز اجرا کرده است:

ما شروع به جذب برخی از شرکت ها به کشور کردیم تا با هم حکومتداری و سیستم قانونی درستی را که مورد نیاز است ایجاد کنیم.

علاوه بر این، عمر سلطان العلما، وزیر دولت امارات در زمینه هوش مصنوعی و اقتصاد دیجیتال، که در اجلاس سالانه WEF در 19 ژانویه شرکت کرد، گفت که سقوط شرکت رمزنگاری FTX یک نگرانی بزرگ بوده است.

با این حال، او اضافه کرد که امارات همچنان آرزوی تبدیل شدن به یک مرکز ارزهای دیجیتال را دارد و اظهار داشت که شرکت‌های رمزارز «بدون شک، امارات را خانه می‌خوانند».

انتهای پیام/ آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف
منبع: بورنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا