امارات

رزمایش ۱۰ روزه ناوگان پنجم دریایی آمریکا و امارات در خلیج فارس

 به گزارش مشرق ، نیروهای دریایی امارات متحده عربی و ایالات متحده یک رزمایش دریایی ۱۰ روزه را از روز دوشنبه در خلیج فارس آغاز کردند.

به گزارش وبگاه «سنتکام» (تروریست‌های آمریکایی حاضر در منطقه) در این رزمایش که «مدافع آهنین» نام دارد، نیروهای اماراتی و آمریکایی بر عملیات امنیتی دریایی، اقدامات مقابله با مین‌های  و دفاع از بنادر تمرکز می‌کنند.

مقر تروریست‌های سنتکام اعلام کرده است که امارات متحده عربی یک شریک راهبردی دیرینه برای آمریکاست و این رزمایش‌ها فرصتی عالی برای تعمیق روابط دوجانبه و آموزش با شرکای بسیار توانمند است.

مقر تروریست‌های سنتکام در بیانیه خود اعلام کرد: «وقتی  باهم کار می‌کنیم قوی‌ترهستیم.»

قرار است بیش از ۶۰۰ نظامی آمریکایی از نیروی دریایی، تفنگداران دریایی و گارد ساحلی ایالات متحده در این رزمایش شرکت کنند. ناوهای نیروی دریایی ایالات متحده «یواس‌اس مومسن»، «یواس‌اس لویس» و دیگر کشتی‌های جنگی این کشور در این رزمایش ۱۰ روزه شرکت کنند.

مقر ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا وابسته به ترورییست‌های سنتکام در شهر«منامه» در بحرین است.

امارات متحده روابط گرم نظامی با آمریکا دارد و هرساله میزبان نظامیان این کشور برای برگزاری رزمایش است. 

ایران نیز اخیرا رزمایشی را با نام «رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲» در منطقه‌‍ای به وسعت ۱۷ هزار کیلومتر مربع و با حضور یگان های سطحی و پروازی نیروهای دریایی ارتش، سپاه و یگان های شناوری نیروی دریایی کشورهای چین و روسیه با شعار «باهم برای صلح و امنیت» در شمال اقیانوس هند برگزار کرد.

در این رزمایش کشتیهای ناوگان دریایی اقیانوسیه نیروی دریایی روسیه از جمله ناو شکن موشکی «واریاژ»، قایق‌های جنگی «ادمیرال تریبوتس» و نفتکش «بوریس بوتوما» مشارکت داشتند. نیروی دریایی چین نیز با ناوشکن موشک انداز «ارومچی» و کشتی لجستیکی «تایهو» در این رزمایش حاضر بودند.

«علی علیزاده» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی قبل از برگزاری این رزمایش اظهار داشته بود: «امروز جبهه‌ای به عنوان جبهه مقاومت نه تنها تشکیل شده بلکه روز به روز در حال قدرتمند شدن است که تمام راهبرد آن این است که آمریکا را از غرب آسیا اخراج کند.» منبع: فارس
منبع: مشرق نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا