امارات

طرح مشترک ابوظبی و تل‌آویو با هدف گسترش نفوذ در قاره آفریقا

– اخبار بین الملل –

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارتخانه‌های خارجه امارات و رژیم صهیونیستی قصد دارند با ایجاد یک پایگاه مشترک داده زمینه سرمایه‌گذاری‌های مشترک شرکت‌های اماراتی و صهیونیست را در پروژه‌های کشاورزی و آبیاری، ارتباطات و دیجیتال قاره آفریقا تسهیل نمایند.

از زمان انعقاد توافق ابراهیم میان ابوظبی و تل‌آویو، حجم مبادلات تجاری طرفین با رشدی 438درصدی به یک میلیارد دلار در سال 2021 رسیده است. گسترش دایره نفوذ اسرائیل در حوزه اقتصادی امارات متحده عربی به امضای توافق تجارت آزاد میان طرفین در ماه می گذشته منجر شد.

اکنون به‌نظر می‌رسد امارات قصد دارد با بهره‌گیری از تجربیات تل‌آویو و شرکت‌های صهیونیستی در سرمایه‌گذاری در پروژه‌های عمرانی قاره آفریقا از ظرفیت این رژیم به‌منظور نفوذ در بازار اقتصادی این قاره بهره‌مند شود.

در هفته‌های اخیر شرکت‌های اماراتی و اسرائیلی از پروژه‌ای مشترک به‌منظور ایجاد یک پایگاه داده مشترک با هدف ایجاد فرصت‌های دوجانبه برای کسب پروژه‌های زیرساختی در قاره آفریقا خبر داده‌اند، در همین راستا وزارتخانه‌های خارجه امارات و رژیم صهیونیستی نیز به‌منظور تسهیل تعامل شرکت‌هایشان با دولت‌های مختلف آفریقایی به کمک شرکت‌هایشان خواهند آمد.

پروژه‌های مشترک قرار است در کشورهایی چون اوگاندا، کنیا، نیجریه، غنا، ساحل عاج و سنگال و بر اساس مزیت‌های نسبی شرکت‌های اماراتی و اسرائیلی و بازار کشورهای هدف پیگیری شوند.مخالفت اکثر ملت بحرین، عربستان و امارات با عادی‌سازی روابط با اسرائیل

گسترش دایره نفوذ رژیم صهیونیستی در قاره سیاه در شرایطی است که انتظار می‌رود رشد جمعیت در قاره آفریقا با افزایشی 100درصدی از 1.3 میلیارد نفر در سال 2020 به 2.5 میلیارد نفر در سال 2050 برسد و این قاره 25 درصد جمعیت جهان را در خود جای دهد.

براساس برآورد بانک توسعه آفریقا این قاره نیازمند جذب 130 تا 170 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری‌های خارجی است، از همین رو ابوظبی و تل‌آویو بر سرمایه‌گذاری‌های مشترک در این قاره با هدف تعمیق نفوذ سیاسی و اقتصادی خود اصرار دارند.

انتهای پیام/+
منبع: تسنیم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا