امارات

اولین فضانورد زن اماراتی به فضا می‌رود + عکس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ «شیخ حمدان بن محمد»(Sheikh Hamdan bin Mohammed) ولیعهد دبی طی جلسه‌ای در «مرکز فضایی محمد بن راشد»(MBRSC) گفت که «محمد الملا»(Mohammed Al Mulla) و «نورا المطروشی»(Nora Al Matrooshi) فضانوردان اماراتی، پس از فارغ‌التحصیلی در سال ۲۰۲۴ آماده آغاز ماموریت‌های فضایی دنباله‌دار خواهند بود.  براساس اعلام نشنال نیوز، شیخ حمدان در این جلسه‌ از برنامه‌های جاه‌طلبانه اکتشاف فضایی امارات صحبت کرد و گفت: مرحله بعدی سفر ما همراه با سرمایه‌گذاری‌های فضایی پیشگامانه امارات خواهد بود. هدف ما این است که در شکل دادن به آینده اکتشافات فضایی، نقش اساسی داشته باشیم. ما به دنبال ارتقای جایگاه امارات در صنعت فضایی جهان با پروژه‌های استثنایی هستیم که منافع پایداری را برای بشریت به همراه خواهند داشت.

ماه گذشته، «سلطان النیادی»(Sultan Al Neyadi) فضانورد اماراتی پس از گذراندن شش ماه در «ایستگاه فضایی بین‌المللی» به زمین بازگشت. امارات برای برداشتن گام‌های بعدی در برنامه فضایی خود وقت تلف نمی‌کند.

الملا خلبان سابق بالگرد پلیس دبی و المطروشی مهندس و اولین فضانورد زن اماراتی، در سال ۲۰۲۱ و پیش از اعزام برای آموزش دیدن در ناسا، برای عضویت در نیروهای مسلح امارات انتخاب شدند. شیخ حمدان در حساب کاربری ایکس خود نوشت: محمد الملا و نورا المطروشی در سال ۲۰۲۴ مأموریت‌های فضایی پیشرو را آغاز خواهند کرد.

حمدان ادامه داد: سال آینده، ماهواره «MBZ-Sat» را که پیشرفته‌ترین ماهواره جهان عرب تا به امروز است، پرتاب خواهیم کرد. پروژه «ماه‌نورد راشد ۲»(Rashid Rover ۲) همچنان ادامه خواهد داشت زیرا عزم ما برای کاوش در ماه به جای خود باقی است. سفر ما به تازگی آغاز شده است و بهترین‌ها هنوز در راه هستند.

در جلسه هیئت مدیره مرکز فضایی محمد بن راشد، شیخ حمدان در جریان پروژه‌های آتی این مرکز قرار گرفت. وی افزود: در مرحله بعدی ماجراجویی خود قرار است پروژه‌های استثنایی را اجرا کنیم که افق‌های جدیدی را به روی اکتشافات فضایی باز خواهند کرد. بخش فضایی امارات متحده عربی که به سرعت در حال پیشرفت است، با اقتباس از تخصص، دانش و مشارکت‌های راهبردی غنی که ما از طریق ابتکارات و مأموریت‌های منحصربه‌فرد به دست آورده‌ایم، آماده می‌شود تا به یک مشارکت‌کننده جهانی مهم در این زمینه تبدیل گردد.

حمدان ادامه داد: مرکز فضایی محمد بن راشد، یک مشارکت‌کننده اساسی در برنامه فضایی امارات متحده عربی است و ما همچنان متعهد به ارتقای جایگاه این کشور به عنوان یک عنصر کلیدی در شکل دادن به آینده اکتشافات فضایی هستیم. هدف ما کشف کردن داده‌های جدید و به دست آوردن دانش و بینش‌هایی است که نه تنها برای ملت ما، بلکه برای منطقه و جامعه جهانی نیز سود خواهند داشت. امارات متحده عربی، استانداردهای بالایی را برای برتری فضایی تعیین کرده است و به راه‌اندازی ماموریت‌های بلندپروازانه ادامه خواهد داد.

پروژه «ابتکار میزبانی بار ماهواره» نیز در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت. این ابتکار، تلاش مشترک مرکز فضایی مخمد بن راشد و «دفتر امور فضایی سازمان ملل» است که با هدف ترویج علم و فناوری فضایی در کشورهای در حال توسعه انجام می‌شود.

«حمد المنصوری»(Hamad Al Mansoori) رئیس مرکز فضایی محمد بن راشد گفت: ما به تقویت کردن نقش امارات در اکتشافات فضایی ادامه خواهیم داد. ما با ارتقای راهبردی قابلیت‌های خود و آماده شدن برای آینده، با صحنه فضایی در حال تکامل همگام خواهیم بود. در مرکز فضایی محمد بن راشد، ما نه تنها به دنبال پرورش نوآوری و استعداد امارات متحده عربی هستیم، بلکه یک پلتفرم جهانی را برای منتشر کردن دانش، تخصص و داده‌ها به منظور ساختن آینده فضا ایجاد می‌کنیم.

در ادامه می‌توانید عکس‌هایی را از آزمایش‌هایی ببینید که المطروشی و الملا پشت سر می‌گذارند تا برای ماموریت فضایی آماده شوند.

همچنین بخوانید معرفی خط قرمز جدید امارات؛ کدام وزیران اسرائیلی برای همکاری ردصلاحیت می‌شوند؟ سیاست جدید تهران برای مقابله با ادعای امارات معرفی خط قرمز ایران برای امارات! اسناد محرمانه فاش کرد: چگونه ابوظبی رادیکالیسم را به جهان صادر می کند؟
منبع: اقتصاد نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا