امارات

دیدار وزیر خارجه امارات با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تایمز اسرائیل، «عبدالله بن زائد»، وزیر خارجه امارات امروز یکشنبه با «بنی گانتز »، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

این دیدار در شرایطی انجام شده که وزیرخارجه امارات از هفته گذشته در مناطق اشغالی فلسطین به سر می‌برد.

این دیدار در خانه سفیر امارات در منطقه هرتزلیا واقع در تل آویو صورت گرفته و به گفته دفتر گانتز ، دو طرف درباره همکاری‌های امنیتی و همچنین حفظ ثبات منطقه و تقویت تشکیلات خودگردان فلسطین گفتگو کردند.

همچنین در این دیدار، «محمد آل خواجه»، سفیر امارات در تل آویو نیز حضور داشته است.

بن زائد از هفته گذشته در سفری به مناسبت دو سالگی پیمان ابراهیم در مناطق اشغالی فلسطین بوده است.

هفته گذشته نیز رسانه‌های عبری اعلام کردند که «عبدالله بن زائد» وزیر امور خارجه امارات که برای اولین بار به اراضی اشغالی فلسطین سفر کرده است، با «اسحاق هرتزوگ » رئیس رژیم صهیونیستی دیدار کرد. بر اساس این گزارش، دو طرف در دفتر رئیس رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند. رئیس رژیم صهیونیستی در این باره گفت: امروز با آغوش باز از شیخ عبدالله بن زائد وزیر امور خارجه امارات استقبال می‌کنیم، ما خوشحالیم که سفر شما را دو سال پس از امضای پیمان تاریخی «آبراهام» جشن می‌گیریم.

همچنین قرار است بن زائد در مراسم دومین سالروز امضای توافق سازش موسوم به توافق «آبراهام» میان امارات و رژیم صهیونیستی شرکت کند.

امضای توافق عادی‌سازی امارات با رژیم صهیونیستی با میانجی‌گری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق ایالات متحده در سپتامبر ۲۰۲۰ انجام شد. بعد از این توافق، بحرین، مغرب و سودان نیز به این روند پیوستند.
منبع: مهر نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا